miercuri, 30 decembrie 2015

Ce cred eu despre reactivarea umilinţei împotriva Armatei Române- activă şi de rezerva?

Stimati camarazi Români Patrioţi,
Am tot fost întrebat în ultima vreme de foarte mulţi amici, ce cred eu despre reactivarea umilinţei împotriva Armatei Române- activă şi de rezerva?
   De la bun început vă spun că nu am nimic cu modul de calcul al pensiilor militare de stat, ci doar cu umilirea acestei categorii sociale.
   Iniţial, guvernul USL (guvern aparut in urma votului majoritar al Poporului) a reparat nedreptatea făcută militarilor prin Legea nr.223/2015 unde s-a revenit la pensiile militare si în care s-a stabilit procentajul de bază la 80%. Dupa acest model, Parlamentul a modificat şi aprobat şi alte legi pentru alte categorii sociale: magistraţi şi procurori, diplomaţi, aviatori(piloţi) şi personal navigant,medici, profesori, etc...
   Ei bine, după venirea guvernului Cioloş s-a dat imediat Ordonanţa NECONSTITUŢIONALĂ nr 57/2015 privind indexarea actualelor pensii pentru militari şi de tăiere a viitoarelor pensii militare-reducere a coeficientului de calcul la 65%. De menţionat că este singura categorie socială căreia i se aplică această corecţie. restul ramanand cu 80%.
    Studiind un document primit recent (pe care îl are şi statul român  dar îl ascunde Poporului– scuze, nu pot să sciu cu litere mari când mă refer la această colonie care ne vinde şi ne omoară cu fiecare clipă ce trece) am găsit răspunsul la întrebarea ce ne frământă.  Se doreşte distrugerea totală a forţei armate a Ţării pentru a nu mai fi capabilă de ripostă şi a se indeplini cât mai repede şi mai uşor prevederile Pactului Germania-Rusia privind Europa de Est din septembrie 1990 .
Nu mă credeţi? Analizaţi singuri „Raportul comisiei parlamentare privind evenimentele din decembrie 1989" şi daţi-vă singuri răspunsul la întrebarea: Al cui este acest guvern, pe cine reprezintă el? Desigur este cineva care şi l-a asumat (vreau guvernul meu). Dar el al cui este?
   Daca nu aveti timp, prezint mai jos paragraful cu pricina:
În publicaţia britanică „Intelligent Digest” reluate în ziarul „Adevărul” din 08 decembrie 1993, cu ocazia împlinirii a 51 de ani de la semnarea pactului Ribentrop-Molotov, în luna septembrie 1990, la Geneva, reprezentanţi de primă mărime din Germania şi URSS au avut o convorbire în mod discret unde cele două mari puteri au pus la punct o nouă împărţire a Europei de Est.
Revista britanică are un tiraj restrâns, se distribuie pe bază de abonament, iar informaţiile sale sunt pretinse confidenţiale.
În text redactorul, şef – Joseph de Courey, descrie conţinutul prezumtivului act germano-rus.
Discuţiile purtate erau sub girul „Strict Secret” şi se refereau la influenţa asupra statelor din estul Europei, astfel revista respectiva relata:
„În sinteză, la discuţii, sovieticii au căzut de acord în următoarele chestiuni:
1. Să nu se opună divizării Cehoslovaciei.
2. Republica Cehă va deveni parte a sferei de influenţă economică a Germaniei cu scopul posibil de încorporare politică a regiunii în următorii 12-15 ani la Germania.
3. În schimb, Germania va compensa URSS-ul pentru daunele economice suferite prin pierderea influenţei în Europa de Est.
4. Ungariei i se va permite urmărirea scopului de a-şi recâştiga teritoriile pierdute după primul război mondial prin tratatul de la Trianon din 1920 (când Transilvania a fost încorporată în România. Ucraina transcarpatică şi teritoriile limitrofe Dunării au revenit Cehoslovaciei, iar Voivodina a trecut la Iugoslavia).
5. Germania va spori ajutorul economic acordat Ungariei pentru a asigura acolo un standard al vieţii mai ridicat decât cel din Slovacia, făcând astfel mai atrăgătoare ideea unificării Slovaciei cu Ungaria.
6. Să nu ridice obiecţii la divizarea Iugoslaviei, să fie de acord cu intrarea Croaţiei şi Slovaciei în sfera de interese economice a Germaniei şi să susţină unirea Ucrainei transcarpatice cu Ungaria, dacă naţionaliştii Ucrainei ar desfăşura „activităţi destructive”.
7. În afară de compensaţia economică pentru pierderile suferite, Germania se angajează să nu fie activă în chestiuni privind Ucraina şi statele baltice şi să nu le considere parte a sferei de influenţă economică a Germaniei”.
Pentru Moscova, înţelegerea conferă sprijin în creşterea şi câştigarea influenţei în Orientul Apropiat ca o compensare a pierderilor din Europa de Est.
În încheiere, revista remarcă: „Dacă această analiza este corectă, atunci perspectiva este a unei hegemonii Germane sprijinită de Rusia într-o Europă fără americani, combinată cu un nou val de presiuni din partea ruşilor pentru a obţine influenţă în Orientul Apropiat”. O astfel de perspectivă, după părerea noastră, va aduce numeroase necazuri ţărilor balcanice, atlantice şi mediteraneene.
Informaţia este confirmată şi de un diplomat sârb care relatează că: „Fostul Ministru de Externe al Italiei Dany de Michelis la înştiinţat pe omologul său iugoslav Dudimir Lanciar de existenţa unui acord secret de reîmpărţire a sferelor de influenţă între URSS şi Germania”.
Acest diplomat era primul consilier al Ambasadei Iugoslave la Bucureşti – Miloşi Vscebrka care a fost martor la aceasta discuţie neoficială.
Totodată acesta a mai adăugat „…că tratatul permite Ungariei să-şi recâştige teritoriile pierdute la Trianon.” („Adevărul” din 10-12 iunie 1995).
În legătură cu Malta, şeful D.S.S., gl. Vlad Iulian declara printre altele: „…în esenţă la Malta s-a discutat situaţia din România şi s-au trasat probleme cu privire la România. S-au împărţi: responsabilităţi cu privire la România şi cred ca v-am spus destul…” (declaraţie Iulian Vlad pag. 8-10)

RADU GOGU

marți, 8 decembrie 2015

Comunicat nr. 25/07.12.2015 - Întâlnire la Ministerul Apărării Naţionale

În ziua de 7 decembrie 2015, la solicitarea conducerii Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă şi în Retragere „Alexandru Ioan Cuza”, Excelenţa Sa, Domnul Mihnea MOTOC, ministrul Apărării Naţionale, a primit în audienţă o delegaţie a Asociaţiei formată din: gl.(r) prof.univ.dr. Mihai ILIESCU  - preşedinte, gl.mr.(r)av.ing. Vasile DOMNU – vicepreşedinte, gl.mr.(r) dr. Constantin MIHĂLCIOIU – vicepreşedinte şi gl.mr.(r) Marian BUCIUMAN – vicepreşedinte.
Din partea conducerii M.Ap.N.  au participat şi şefi ai unor structuri din conducerea centrală a ministerului.
Întâlnirea a avut drept scop:
-         Prezentarea felicitării adresată de Asociaţie, Excelenţei Sale  Domnului ministru cu prilejul investirii sale în onoranta funcţie de ministru al apărării;
-         Informarea privind prevederile Statutului Asociaţiei referitor la funcţionarea acesteia sub înaltul patronaj al preşedintelui României, în calitatea sa de comandant al Forţelor Armate, la care s-a primit un răspuns afirmativ şi patronajul Ministerului Apărării Naţionale, ministrul fiind Praşedinte de Onoare şi obţinerea acordului acestuia.
-         Prezentarea Asociaţiei ca fiind de utilitate publică şi a principalelor probleme curente care îi frământă pe membrii acesteia; Alocarea prin buget de fonduri pentru desfăşurarea activităţii; Legea pensiilor militare; Reluarea proiectelor de lege privind organizarea şi funcţionarea structurilor asociative ale cadrelor militare în rezervă şi retragere; Actualizarea Legii nr. 80/1995 şi de organizare a M.Ap.N.cu amendamentele Asociaţiei; Relaţiile cu cadrele   militare active,  care nu întotdeauna apreciază competenţa cadrelor militare în rezervă şi retragere, nu manifestă solidaritate cu aceştia şi care ar putea fi mai eficientă; Tendinţa de diminuare sau anulare a unor drepturi ale cadrelor militare în rezervă şi retragere prezentate în lege dar nu şi în instrucţiunile de aplicare; Problema decontării foarte greoaie a costurilor de madicamente care sunt gratuite; Problema promovării propunerilor privind înaintarea în gradul următor a cadrelor militare în rezervă şi retragere ş.a.
Domnul ministru a acceptat să i  se transmită în scris problemele care i-au fost înaintate în sumar şi a precizat că este onorat de propunerea de a accepta titlul de Preşedinte de Onoare,a apreciat ca remarcabilă prezentarea făcută de preşedintele Asociaţiei şi că va întreprinde toate demersurile necesare pentru soluţuionarea problemelor ridicate, fiind disponibil pentru o comunicareşi consultare permanent cu ANCMRR.
Cu această ocazie, în numele Asociaţiei , domnul preşedinte gl.(r)  prof.univ.dr. Mihai ILIESCU  a conferit „Emblema de Onoare a A.N.C.M.R.R.” Excelenţei  Sale domnul minstru Mihnea MOTOC şi i-a înmânat „Atestatul” pentru recunoaşterea calităţii de „Preşedinte de Onoare al Asociaţiei” , Statutul Asociaţiei şi Strategia pentru Optinizarea şi Eficientizarea Activităţii A.N.C.M.R.R. 2013- 2017.
Apreciind operativitatea manifestată de conducerea ministerului pentru organizarea acestei întâlniri, domnul preşedinte al ANCMRR a mulţumit ministrului ApărăriiNaţionale pentru timpul afectat delegaţiei şi l+a asigurat că şi în continuare ANCMRR este permanent la datorie, ca o componentă de bază a armatei de rezervă a Armatei Române.
PREȘEDINTELE ASOCIAȚIEI  NAȚIONALE A CADRELOR
MILITARE ÎN REZERVĂ ȘI ÎN RETRAGERE „Alexandru Ioan Cuza”
Gl.(r) prof.univ. dr.  Mihai ILIESCU

vineri, 4 decembrie 2015

Despre Suedia … "comunista"

De curand, am ca vecin un vechi cunoscut, fugit de comunismul din Suedia; odata mi s-a 'destainuit': "m-am saturat de comunistii astia suedezi"...;
Am ramas cu gura cascata.. si el mi-a  argumentat: nu poti sa faci nimic de capu' tau, nu poti sa gresesti, nu poti sa te simti si tu singur... peste TOT domneste Ordinea si Legea; de ex. - daca intri cu un 4x4 al tau in  oras (!) si n-ai platit rovigneta... amenda iti vine in 3 zile si este foarte mare.., daca gresesti, deh.  ca tot omu'..., platesti de-ti sar capacele...
Deci vecinul meu s-a saturat de aceasta permanenta pseudo-'Securitate' care obliga la Ordine si Respect... in rest va las pe voi  sa judecati unde-i mai bine: acolo sau aici - eu zic ca aici, aici poti sa faci ce vrei, sa omori si sa stai 3 ani la mancare gratis, sa  furi (e bine sa furi mult ca sa ai ce spagi sa dai la cei care te vor judeca) s.a.m.d. Alegeti..., vai noua!

  
Suedia... o tara la superlativ... legislatia lor... visul la Rai... al omenirii...  Suedia, tara in care politicienii nu au privilegii, nu se  bucura de imunitate, iar alegatorii se prezinta la vot in proportie de peste 80%.  In topul 2013 al celor mai fericite tari, Suedia figureaza  pe locul 5, dupa Danemarca,  Norvegia, Elvetia si Olanda, in timp ce Marea Britanie este abia pe locul 22, iar Romania pe locul 90.Tarile "fericite" au in comun mai multe lucruri, printre care un venit mare pe cap de locuitor, o viata sanatoasa si, mai ales, absenta coruptiei la nivelul liderilor, explica  John Helliwel, profesor de economie la Universitatea British Columbia. De asemenea, implicarea oamenilor in viata "cetatii" este tratata cu foarte mare seriozitate.

Reportajul
"Suedia - Taramul politicienilor fara privilegii" ("Sweden - Land of Politicians Without Privileges"), difuzat de televiziunea braziliana TV Bandeirantes, ne prezinta o lume despre care, obisnuiti cu situatia din Romania, ne e greu sa credem ca exista cu adevarat... !!!

 Cateva date generale:


Suedia este o monarhie constitutionala.
Din 1971, Parlamentul tarii este unicameral si are 349 de membri,  alesi prin vot direct si proportional, ei reprezentand 9,2 milioane  de cetateni. Regele Carl al-XVI-lea Gustaf indeplineste doar functii ceremoniale, cele politice fiind preluate de Purtatorul de Cuvant al Parlamentului.
Statul este conceput ca un sprijin pentru toti cetatenii sai, care sunt tratati echitabil prin intermediul unor servicii sociale consistente, bazate pe o economie solida. Aceste servicii sunt asigurate tuturor gratuit, indiferent de venituri sau clasa sociala. In schimb, taxele sunt mari, dar ele se intorc sub forma de pachete de asistenta sociala.

Aceasta relatie intre stat si cetateni face ca alegerile sa fie extrem de importante pentru suedezi. Conform statisticilor, peste 30% dintre ei sunt membri in diverse partide si peste 80% sunt membri  de sindicat. Prezenta la alegerile organizate la fiecare                4 ani este de peste 80%. Suedezii considera dezbaterile politice si prezenta la vot esentiale pentru  democratie.

Fara privilegii sau lux pentru politicieni.
Tara este condusa de clasa politica, nu de rege, iar suedezii sunt  extrem de implicati si de atenti la activitatea depusa de cei carora le dau votul, motiv pentru care acestia nu au privilegii si nici nu beneficiaza de conditii de lux. Pana in 1990, in Suedia nici nu existau locuinte puse gratuit la dispozitia parlamentarilor. Acestia obisnuiau sa doarma pe canapelele din birourile lor, situate in cladirea Parlamentului.

 In prezent, parlamentarii suedezi au la dispozitie garsoniere detinute de stat, cu o suprafata de circa 40 de metri patrati. Singura camera este folosita atat ca living, cat si ca dormitor. Spalatoria este comuna, iar demnitarii trebuie sa se programeze din timp daca vor sa isi spele asternuturile. Sunt si parlamentari care traiesc intr-un spatiu chiar mai mic, de doar 18 metri patrati. In aceste cazuri, inclusiv bucataria este impartita in comun. Nu exista personal de serviciu, iar regulile sunt stricte: "Pastrati curatenia".

Biroul unui parlamentar are circa 18 metri patrati.
Demnitarii nu au secretare sau consilieri, nici masini de serviciu cu sofer.

"Eu ii platesc pe politicieni. Nu vad niciun motiv pentru care banii platitorilor de taxe sa fie folositi pentru a le oferi politicienilor o viata de lux", explica un suedez in reportajul televiziunii braziliene.

 Resedinta oficiala a premierului suedez nu depaseste circa 300 de metri patrati. Nici acesta nu beneficiaza de personal de serviciu. Mai mult, purtatorul de cuvant al guvernului a declarat ca  premierul isi calca singur camasile si isi spala singur rufele, la fel ca orice simplu cetatean.

Suedia este impartita in 21 de comitate conduse de cate un birou administrativ numit de guvern impreuna cu un consiliu ales de cetateni. Pe teritoriul Suediei sunt 290 de localitati.  Nici primarii si guvernatorii nu au dreptul la resedinte oficiale gratuite, iar consilierii nici macar nu au salariu lunar sau un birou propriu, asa ca lucreaza de acasa. "Suntem alesi sa reprezentam cetatenii si, la fel ca ei, avem propriile noastre slujbe", a explicat o consiliera. Doar parlamentarii, care lucreaza la elaborarea legilor, se  considera ca exercita un serviciu public pentru care trebuie sa fie remunerati cu salarii  lunare. Un parlamentar suedez castiga aproape dublul venitului net al unui profesor.

Fara indemnizatii speciale. 
Parlamentarii care nu domiciliaza in capitala nu primesc bani in plus pentru costurile suplimentare, cum ar fi plata unei eventuale chirii sau pentru a avea asistenti la cabinetele parlamentare din localitatile de origine. Acolo, multi dintre ei lucreaza de acasa si utilizeaza sediile partidelor sau bibliotecile publice pentru a se intalni cu alegatorii.

Toate calatoriile cu avionul ale parlamentarilor trebuie sa fie aprobate si rezervate la agentia de turism din cadrul  Parlamentului, nefiind alocate indemnizatii speciale.

Fara imunitate.
Politicienii suedezi nu sunt privilegiati in fata legii si nu se bucura de niciun fel de imunitate. Mona Sahlin a cumparat o ciocolata si alte cateva obiecte personale cu credit cardul guvernamental si a platit scump - si-a pierdut postul de vicepremier. Scandalul a fost celebru in anii  '90, fiind cunoscut sub numele de "cazul Toblerone". Sahlin si-a  compromis cariera politica, fiind nevoita sa demisioneze din functia de lider al Partidului Social Democrat.

Transparenta si control cetatenesc
Cetatenii sunt foarte atenti la modul in care Parlamentul isi foloseste puterea. Transparenta activitatii parlamentare are radacini in Constitutie. Fiecare cetatean are dreptul sa verifice cheltuielile politicienilor, actele contabile emise de guvern si declaratia de impozit pe venit a premierului.

Mai mult, functionarii trebuie sa puna la dispozitia doritorilor corespondenta zilnica si emailurile oficiale ale prim-ministrului, orice cetatean avand acces la aceste informatii.

In sala calculatoarelor este posibil chiar sa studiezi traseul unor documente, cum ar fi cheltuielile guvernamentale sau detaliile unei licitatii publice. De exemplu, unul din rapoartele cu cheltuielile premierului a inclus si pranzul luat impreuna cu presedintele Bancii Centrale, precizandu-se chiar si ce au mancat si au baut cei doi.

Administratia Parlamentului suedez tine socoteala cheltuielilor in rapoarte ale membrilor, depozitate intr-o singura incapere. Exista  dosare individuale pentru fiecare dintre cei 349 de demnitari,  precum si pentru Purtatorul de cuvant al Parlamentului.

Orice suedez poate veni sa studieze dosarele sau poate cere  informatiile prin intermediul Internetului.

 
Principiul transparentei este inclus in Constitutia suedeza de mai bine de 200 de ani. El face ca excesele de putere sau cazurile de coruptie sa fie extrem de rare in aceasta tara.