- Nu trecem cu vederea bineinteles, nici furtul celor 3-9% pt. pensia suplimentara. Procente care rezulta in baza unei contributii personale, dar care devine egala cu zero in cazul celor care depasesc 45 ani de vechime totala in serviciu, intrucat cei in cauza ating 85% si fara procentele de 3-9%. Iar in cazul celor cu vechime totala mai mica de 45 ani, procentele de 3-9% pt. pensia suplimentara devin diminuate artificial, luând de la caz la caz orice valori sub cele cuvenite (exemplu: un militar cu vechime totala.cumulata de 40 ani, atinge dupa recalculare un plafon de 80%. Are drept de 9% adaos pt. pensia suplimentara, insa pentru ca ar depasi 85%, i se acorda doar 5% adaos pt. pensia suplimentara, celelalte 4% fiind furate efectiv);
- Sa mai fi vreun furt pe undeva? Cum sa nu? La vechime in cazul celor cu peste 45 ani vechime totala (cumulata). La care orice an de vechime totala (cumulata) peste cei 45 ani, devine egala cu zero. Măgăria este o consecinta a plafonarii pensiei la 85%! De regula vechimile totale (cumulate) de peste 45 ani sunt obtinute in armata de catre personalul din grupa extrema de munca denumita (cam fada denumire, este drept) alte conditii. Sa luam un exemplu din grupa alte conditii: un pilot/scafandru/alpinist/parasutist/luptator antitero/cercetas/pitotehnist cu 25 ani vechime efectiva in specialitatea sa, cumuleaza o vechime totala de 50 ani in serviciu. Situatie in care ar avea dreptul la 90% plafon al pensiei (fara alte includeri in acest plafonat cum ar fi procentele pt. pensia suplimentara sau pt. Ordinul Militar). Insa, urmare a plafonarii la 85%, militarilor in cauza nu le foloseste cu nimic la calculul pensiei nicio secunda in plus peste vechimea cumulata de 45 ani. Ca si cum nu ar fi lucrat deloc in armata dupa atingerea vechimii totale (cumulate) de 45 ani. Desi, realmente nu doar ca au lucrat, ci au lucrat si in grupa cu cel mai inalt risc profesional! Risc cu care O.U.G. nr. 57/2015 se sterge la cur!
- Mai este vreun furt? Da. In cazul tuturor celorlalte pensii de serviciu existente in Romania, calculul pensiilor de serviciu se efectueaza prin raportare la veniturile totale obtinute (venituri inseamna salarii + toate primele si sporurile salariale). In cazul militarilor, bineninteles ca O.U.G. nr. 57/2015 a talharit complet notiunea de pensie de serviciu, raportand calculul pensiilor militare doar la salarii si nu la veniturile totale.
- In sfarsit, O.U.G. nr. 57/2015 neamendată, are si o parte onesta: nu include in plafonul maxim de 85%, procentele de 10-20% care se acorda prin traditie prin lege separata sub forma Ordinului Meritul Militar - respectiv in baza Art. 11 din Legea nr. 80/1995 (Statutul cadrelor militare), oricarui militar care se pensioneaza, sub forma de adaos la pensie, calculat insa strict in functie de vechimea in serviciul militar ca ofiter/subofiter/maistru militar, si nu in functie de vechimea generala in munca. Element foarte important pt. încurajarea unei cariere militare. Intrucat vechimea generala in munca la calculul unei pensii militare este alcatuita din vechimea intr-un domeniu civil + vechimea efectiva in serviciul militar ca ofiter/subofiter/maistru militar. Iar Ordinul Meritul Militar incurajeaza strict doar vechimea efectiva in serviciul militar ca ofiter/subofiter/maistru militar!
Ce rezulta in final, dupa tot acest amalgam manelisto-juridico-politico-matematic? Exact formula prestabilita a recalcularii: o pensie recalculată după regulile pensiilor militare trebuie nu trebuie să aibă niciodată ca rezultat final un cuantum superior celei al actualei pensii atribuită unui militar și care este calculată în mod paradoxal, după principii contributive. De retinut cinismul: in cazul O.U.G. nr. 57/2015 neamendate, calculele sunt realizate de asa natura, incat in majoritatea cazurilor, dupa recalculare, pensiile rezultate sa aiba cuantumuri mai mici decat cele aflate actualemnte in plata. Urmând sa ne fie mentinute in plata, de mila, tot actualele cuantumuri calculate dupa principii contributive. Tare, nu?
2]. In cazul recalcularii dupa propunerile de amendament de tip înșelătorie la O.U.G. nr. 57/2015, rezulta astfel:
- Baza de initiere a calculului pensiei de 80% si plafon maxim de 100%, precum cele stabilite de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat in original. Aparent, pare sa fie corectat furtul din O.U.G. nr. 57/2015, nu?
- Si acum, bomba! Per total, amendamentele de tip inselatorie nu corecteaza nici un furt. Intrucat introduc si procentele de 10-20% acordate urmare a obtinerii Ordinului Meritul Militar, cu forta, tot in plafonul maxim de 100%. Consecinta? Este exact furtul Ordinului Meritului Militar!
- Se mentine in continuare furtul celor 3-9% pt. pensia suplimentara. Procente care rezulta in baza unei contributii personale, dar care devine egala cu zero in cazul celor care depasesc 45 ani de vechime totala in serviciu, intrucat cei in cauza ating 100% si fara procentele de 3-9%. Iar in cazul celor cu vechime totala mai mica de 45 ani, procentele de 3-9% pt. pensia suplimentara devin diminuate artificial, luând de la caz la caz orice valori sub cele cuvenite (exemplu: un militar cu vechime totala.cumulata de 40 ani, atinge dupa recalculare un plafon de 95%. Are drept de 9% adaos pt. pensia suplimentara, insa pentru ca ar depasi 100%, i se acorda doar 5% adaos pt. pensia suplimentara, celelalte 4% fiind furate efectiv);
- Se mentine in continuare furtul din vechime in cazul celor cu peste 45 ani de vechime totala (cumulata). La care orice an de vechime totala (cumulata) peste cei 45 ani, devine egala cu zero. Dupa cum am precizat la punctul anterior, de regula (dar nu intotdeauna), vechimile totale (cumulate) de peste 45 ani sunt obtinute in armata de catre personalul din grupa extrema de munca denumita (cam fada denumire, este drept) alte conditii. Sa luam un exemplu din grupa alte conditii: un pilot/scafandru/alpinist/parasutist/luptator antitero/cercetas/pitotehnist cu 25 ani vechime efectiva in specialitatea sa, cumuleaza o vechime totala de 50 ani in serviciu. Situatie in care ar avea dreptul la 105% plafon al pensiei (fara ale includeri in acest plafonat cum ar fi procentele pt. pensia suplimentara sau pt. Ordinul Militar). Insa, urmare a plafonarii la 100%, militarilor in cauza nu le foloseste cu nimic la calculul pensiei nicio secunda in plus peste vechimea cumulata de 45 ani. Ca si cum nu ar fi lucrat deloc in armata dupa atingerea vechimii totale (cumulate) de 45 ani. Desi, realmente nu doar ca au lucrat, ci au lucrat si in grupa cu cel mai inalt risc profesional! Risc cu care O.U.G. nr. 57/2015 se sterge si in varianta amendata, din nou, la cur! [De altfel, limitarea la 100% reprezinta un defect major si al Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat in original, exact din motivul mentionat la acest subpunct: furtul vechimii celor cu mai mult de 45 ani de vechime cumulata/totala].
- Se mentine in continuare si furtul raportat la modul general de calcul al pensiilor de serviciu in Romania. Dupa cum am precizat la punctul anterior, in cazul tuturor celorlalte pensii de serviciu existente in Romania, calculul cuantumurilor se efectueaza prin raportare la veniturile totale obtinute (venituri inseamna salarii + toate primele si sporurile salariale). In cazul militarilor, bineninteles ca amendamentele inselatoare la O.U.G. nr. 57/2015, nu s-au atins de talharia existenta in ordonanta, in cazul militarilor modul de calcul al pensiilor de serviciu, raportandandu-se doar la salarii si nu la veniturile totale. Pensiile militare devenind astfel orice, doar pensii de serviciu, nu!
Dormiți in continuare în pace, stimați militari in rezervă și în retragere! Suntem in numar de cca. 170 000 (din care minim 30 000 doar in Bucuresti), dar cunoastem ca la protestul din 6 martie, 169 000 vor ramane la telenovele acasa, preferand sa doarma in izmene, visand ca vor face treaba in locul lor doar ceilalti 1 000. De aceea, ne si iau la misto mereu, manelistii politici!